هواکش تصفیه دود + اهمیت خرید هواکش صنعتی

هواکش تصفیه دود + اهمیت خرید هواکش صنعتی

هواکش صنعتی یکی از انواع تجهیزات ضروری برای تهویه مطبوع است که به منظور جابه‌جایی حجم زیادی از هوا استفاده می‌شود. این وسیله که گاهی با نام هواکش تصفیه دود هم شناخته شده است، در محیط‌های صنعتی و سایر سالن‌ها برای جابه‌جایی گاز، دود و هوای آلوده، به کار می‌رود. از آنجایی که هواکش صنعتی یکی از تجهیزات مفید سیستم تهویه مطبوع است، بر اساس نوع عملکرد، می‌توان آن را به چندین دسته تقسیم کرد. برای شناخت بهتر این دستگاه با تصفیه دود پاک زیست (شادتکس) همراه بمانید تا اطلاعات کافی به دست آورید.

بیشتر بخوانید: عوامل موثر بر قیمت مکنده دستگاه لیزر

آشنایی با انواع هواکش صنعتی

برای بررسی دقیق قیمت دستگاه تصفیه دود، مهم است بدانید کدام نوع از این تجهیزات برای شما کارکرد مناسبی دارد. اولین نوع هواکش‌های مرکزی هستند که باید با آنها آشنا باشید. فن آکسیال نام اصلی این تجهیزات است و یک دستگاه تهویه به شمار می‌رود که هوا در داخل آن به صورت موازی با محور پروانه جریان پیدا می‌کند. ضمنا می‌تواند شامل فن آکسیال لوله‌ای یا اگزاز فن کانالی (Tube Axial Fan)، فن‌های پروانه‌ای یا فن ملخی، فن آکسیال پره‌ای باشد که هر یک دارای ویژگی‌ها، قابلیت‌‌ها و کاربردهای متفاوتی هستند.

هواکش‌های مرکزی به 4 دسته هواکش‌های سقفی، دیواری، کانالی و پوششی تقسیم می‌شوند که در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فن‌های آکسیال و هواکش‌های آکسیال سقفی و البته هواکش جت فن در این دسته از هواکش‌ها قرار دارند.

در مقابل، فن سانتریفیوژ یک نوع هواکش است که برای گردش و انتقال هوا در محیط با استفاده از نیروی گریز از مرکز طراحی شده است. این فن در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود و در صنایع متفاوتی مانند کارخانجات، معادن، صنایع، سیستم‌های رایانه‌ای و لوازم آشپزخانه نظیر هود استفاده می‌شود.

این نمونه هواکش تصفیه دود انواع مختلفی از جمله دمنده و مکنده را عرضه می‌کند که نام آنها به شرح زیر است:

  • فن سانتریفیوژ بکوارد
  • فن سانتریفیوژ فوروارد
  • فن سانتریفیوژ ماینر
  • فن سانتریفیوژ رادیال
  • فن سانتریفیوژ فوروارد دمنده
  • فن سانتریفیوژ بکوارد یک طرفه دمنده
  • فن بکوارد بدون حلزونی دمنده

این هواکش‌ها همچنین با نام هواکش سانتریفیوژ نیز شناخته می‌شوند و بر اساس ساختارشان به چهار دسته هواکش خم به عقب، خم به جلو، یک‌طرفه و دوطرفه تقسیم می‌شوند. همچنین هواکش‌های سانتریفیوژ شامل دستگاه‌های تصفیه هوا، غبارگیر صنعتی و باکس فیلتر هم هستند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با دستگاه مکنده دود لحیم کاری

مزایای خرید هواکش تصفیه دود

با توجه به نکات ذکر شده، کاملا مشخص است که هواکش صنعتی یک تجهیزات ضروری در هر صنعتی است؛ زیرا به بهبود کیفیت هوا در داخل سالن‌ها کمک می‌کند. یکی از مزایای اصلی استفاده از هواکش‌های صنعتی که از جمله کاربردهای دستگاه تصفیه دود هم به شمار می‌رود، تأمین اکسیژن مورد نیاز برای محیط کار است. این امر می‌تواند به بهبود کارایی و ایمنی کارکنان کمک کند. همچنین، با استفاده از بهترین هواکش صنعتی، می‌توان دمای محیط را کنترل کرد و از بوهای نامطبوع حاصل از محیط جلوگیری نمود.

یکی دیگر از مزایا دستگاه تصفیه دود جوشکاری یا دیگر فعالیت‌های صنعتی، خارج کردن گازهای مضر از سالن‌ها مانند آمونیاک و دی ‌اکسید کربن است که می‌تواند به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی کمک کند. همچنین، هواکش صنعتی تصفیه بو دود و چربی قادر است بخار آب را از محیط خارج کند. این مزیت هم می‌تواند به جلوگیری از تراکم رطوبت و رشد قارچ و باکتری‌ها کمک کند.

بنابراین، با توجه به تمامی این مزایا، پیشنهاد می‌شود که شرکت‌ها و کارخانه‌ها از هواکش تصفیه دود استفاده کنند تا به بهبود کیفیت هوا در محیط کار و افزایش سلامت و ایمنی کارکنان خود کمک نمایند.

بیشتر بخوانید: شناخت عوامل موثر بر قیمت دستگاه دود سوز

خرید هواکش صنعتی چه اهمیتی دارد؟

از آنجایی که کارکنان و مشتریان در کارخانه‌ها و محیط‌های صنعتی به اهمیت هوای پاک آگاه هستند، دستگاه هواکش صنعتی در این مکان‌ها بسیار اهمیت دارد. به علت انجام فرایندهای پیچیده شیمیایی، ممکن است آلاینده‌هایی در محیط ایجاد شوند که می‌تواند برای سلامتی افراد ضرر زیادی داشته باشند. بنابراین، استفاده از دستگاه تصفیه دود و بو جهت کلیه مشاغل آلاینده در این مکان‌ها ضروری است.

فن یا هواکش صنعتی، تجهیزاتی هستند که برای تهویه کارگاه‌ها و کارخانه‌ها استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها می‌توانند هوای آلوده به گاز و دود را از محیط جمع‌آوری کنند و آن را با هوای تازه جایگزین نمایند. دستگاه تصفیه هوا و مکنده دود دارای اجزایی مانند موتور الکتریکی، پروانه و قاب است. اندازه آن‌ها معمولا بزرگ‌تر از هواکش‌های خانگی است و قدرت موتور آن‌ها بیشتر برای انتقال حجم بیشتری از هوا مورد نیاز است.

لیست قیمت هواکش دمنده

خرید هواکش و فن تهویه از اهمیت بالایی در سیستم‌های تهویه مطبوع ساختمان‌ها، کارخانه‌ها و مکان‌های دیگر برخوردار است. این تجهیزات مسئول انتقال هوا و ایجاد جریان هوای تازه در محیط هستند و برای حفظ کیفیت هوا و راحتی افراد حاضر در آن محیط بسیار حیاتی خواهند بود.

زمان بررسی لیست قیمت هواکش و فن تهویه توجه به توان و قدرت مورد نیاز برای انتخاب مناسب و کارآمدترین مدل بسیار مهم است.

لیست قیمت هواکش تصفیه دود و فن‌های تهویه معمولا به صورت روزانه منتشر می‌شود. پس کاربران می‌توانند با مقایسه قیمت و ویژگی‌های مختلف، بهترین انتخاب را برای نیازهای خود انجام دهند. انتخاب محصول با توجه به نیازها و استفاده مورد نظر می‌تواند به بهبود عملکرد و کارایی سیستم تهویه کمک کند و دوام و کارایی بالاتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مکنده دود تعمیرات موبایل

کلام آخر

در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که تصفیه دود پاک زیست (شادتکس) ساخت دستگاه تصفیه دود با فناوری نوین را مد نظر دارد تا بتوانید علاوه بر توجه به اهمیت هوای پاک و محیط زیست، قوانین مربوط به سلامت محیط کار را هم رعایت کنید. برای بررسی قیمت و خرید دستگاه تصفیه کننده هوا کافی از پل‌های ارتباطی ما استفاده کرده و کارشناسان بخش فروش کمک بخواهید. با این روند، فرایند ثبت سفارش شما به راحتی پیش رفته و خریدی بر اساس نیاز خودتان را تجربه می‌کنید.