آشنایی با نحوه ساخت دستگاه تصفیه دود

آشنایی با نحوه ساخت دستگاه تصفیه دود

نحوه ساخت دستگاه تصفیه دود همیشه به عنوان یک نیاز ضروری برای کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، رستوران‌ها و حتی فست فودها شناخته شده است. با توجه به افزایش استفاده از سوخت‌های فسیلی، تولید دود و گازهای زائد به مشکلات زیست محیطی و سلامت انسان‌ها منجر می‌شود. متأسفانه، این مشکل به طور مستمر در حال افزایش است. از این رو، متخصصان تصفیه دود پاک زیست (شادتکس) استفاده از دستگاه‌های تصفیه دود را برای کاهش انتشار ذرات مضر و حفظ کیفیت هوای محیطی امری ضروری و حیاتی می‌دانند. این مسئله به طور ویژه برای صنایع و کسب‌وکارهایی که با تولید دود و گازهای مضر در تماس هستند اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: دستگاه تصفیه دود و بو؛ مقاله‌ای جامع درباره دستگاه‌های پاک‌ساز هوا و کاهش آلودگی هوای داخلی

تاریخچه نحوه ساخت دستگاه تصفیه دود

در تاریخ بشریت، آلودگی هوا به عنوان یک چالش محیطی جدی مطرح بوده و تلاش‌های متوالی برای کاهش اثرات زیان‌بار آن انجام شده است. یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا، گازها و ذرات مضر حاصل از احتراق سوخت در وسایل نقلیه و صنایع است. تاریخچه ساخت و تولید دستگاه‌های تصفیه دود از دوره‌های اولیه تا پیشرفت‌های امروزی به خوبی قابل مشاهده است.

آغاز تلاش‌ها برای کنترل آلودگی هوا به دوره‌های اولیه تاریخ برمی‌گردد. انسان‌های اولیه با ظهور آتش و احتراق چوب، اولین گام‌های کنترل آلودگی هوا را برداشتند. اگرچه در آن زمان توجه به عواقب زیان‌بار آلودگی به شکل رسمی وجود نداشت، اما دیدن اثرات نامطلوب احتراق نشان می‌دهد که انسان نیاز به راهکارهایی برای بهبود کیفیت هوا را به خوبی درک کرده است.

آشنایی با نحوه ساخت دستگاه تصفیه دود در دهه‌های اخیر هم با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از سوخت‌های فسیلی بیشتر اهمیت پیدا کرده است. زیرا این مسئله در وسایل نقلیه و صنایع، مشکل آلودگی هوا را همچنان بیشتر می‌کند. در اوایل قرن نوزدهم، تلاش‌های اولیه برای پاک‌سازی دود با استفاده از سیستم‌های جذب مکانیکی آغاز شدند. این سیستم‌ها به صورتی ساده فیلترها و دستگاه‌های مکانیکی برای حبس ذرات جامد در گازهای دودی شامل می‌شدند.

در دهه‌های بعدی، با پیشرفت علم و صنعت، تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر برای تصفیه دود طراحی شدند. در این مدت به استفاده از فیلترهای هوا به همراه سیستم‌های کاتالیستی و فناوری‌های الکترونیکی (به عنوان اجزای اصلی دستگاه‌های تصفیه دود) باعث به بهبود عملکرد و بهره‌وری آن‌ها شد.

تاریخچه تولید و ساخت اولین دستگاه‌های تصفیه دود نشان‌دهنده پیشرفت‌های بزرگی است که در طول زمان رخ داده و به کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست کمک کرده‌اند. این تلاش‌ها نه تنها به بهبود کیفیت هوا کمک کرده‌اند، بلکه نقش مهمی در ارتقای سلامتی انسان‌ها و ایجاد زندگی بهتر ایفا کرده‌اند.

چطور یک دستگاه تصفیه دود بسازیم؟

دستگاه تصفیه دود یک وسیله بسیار کاربردی است که برای حذف دود از محیط کار استفاده می‌شود. کاربردهای این دستگاه شامل تصفیه دود در آشپزخانه هتل‌ها، رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها و مکان‌های پخت و پز مواد غذایی است. ابتدا، هوای آلوده توسط یک موتور/دمنده از طریق یک صفحه فلزی قابل شستشو عبور می‌کند که به عنوان پیش فیلتر عمل خواهد کرد و ذرات بزرگ و غبار را جذب می‌نماید.

سپس، ذرات با اندازه کوچک‌تر از 0.01 میکرون وارد میدان الکتریکی با ولتاژ 12.5 تا 13 کیلوولت می‌شوند. آنها باید در این قسمت باردار شوند و بعد وارد محفظه جمع آوری گردند. این محفظه در نحوه ساخت دستگاه تصفیه دود از چندین صفحه موازی و با فواصل برابر تشکیل شده است.

هر صفحه به طور متناوب با ولتاژ 6 الی 7 کیلوولت دارای همان قطب یکسان شارژ می‌شود. ذرات باردار که در این حالت دفع می‌شوند، به وسیلهی این صفحات جذب و جمع‌آوری خواهند شد. ذرات معلق و آلودگی در این فرایند رسوب می‌کنند و در صفحات باقی‌مانده. ضمنا تا زمانی که شستشوی آنها انجام شود، نگه داشته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: ضرورت خرید دستگاه تصفیه دود قلع برای محیط کار

مزایای خرید دستگاه تصفیه دود پاک زیست (شادتکس)

از آنجایی که ساختن دستگاه تصفیه دود آسان نیست، متخصصان پاک زیست (شادتکس) دستگاه‌های پیشرفته و مفید برای تصفیه دود تولید کرده‌اند که خرید آنها به عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش آلودگی هوا مطرح شده است. این دستگاه‌ها دارای راندمان بالا بوده و باعث تصفیه بیشتر دود خروجی می‌شود. همچنین، با تمرکز بر کیفیت ساخت و استفاده از مواد با کیفیت، ماندگاری بالایی دارد و قابلیت استفاده بلند مدت را دارا است.

یکی از ویژگی‌های دیگر این دستگاه‌ها، صدای کم آنها است که باعث راحتی کاربران در هنگام استفاده می‌شود. همچنین، با توجه به استانداردهای ایمنی، این دستگاه‌ها بسیار ایمن بوده و خطرات مربوط به تصفیه دود را به حداقل می‌رسانند. این دستگاه‌ها از تکنولوژی مدرن استفاده کرده و با توجه به نیازهای ایرانیان تولید شده‌اند تا همه ما بتوانیم از تولید ملی پشتیبانی کنیم. در نهایت، دستگاه تصفیه دود پاک زیست (شادتکس) یک گزینه عالی برای کاهش آلودگی هوای شهری و حفظ سلامت محیط زیست است.

بهترین دستگاه تصفیه دود صنعتی و خانگی

با توجه به نکات گفته شده در مورد نحوه ساخت دستگاه تصفیه دود، بهترین دستگاه تصفیه دود، از قطعات با کیفیت و مرغوب ساخته شده است که باعث افزایش عمر مفید دستگاه می‌شود. این دستگاه دارای قوی‌ترین و بهترین فیلترها است تا تمام ذرات مضر را از دود جدا کند و هوا را به پاکی مورد نظر برساند. از نظر اقتصادی نیز این دستگاه به صرفه است، زیرا هزینه‌های جانبی و جاری زیادی ندارد و نیاز به تعویض مکرر فیلترها را حذف می‌کند. در نتیجه به شما کمک می‌کند در طولانی مدت هزینه‌های مضاعفی را پرداخت نکنید. به طور کلی، دستگاه تصفیه دود بهترین عملکرد و کارایی را ارائه می‌دهد و می‌تواند به بهبود کیفیت هوای درون محیط کمک کند.

به همین خاطر است که در پاک زیست (شادتکس) کنار شما هستیم تا بتوانید خرید مطمئنی را تجربه کنید. برای بررسی اطلاعات بیشتر کافی است از صفحه تماس با ما استفاده کرده و پل‌های ارتباطی را مد نظر داشته باشید. کارشناسان ما پس از بررسی نیازهایی که دارید، بهترین دستگاه را برای شما در نظر گرفته و ثبت سفارش را انجام می‌دهند.