بهترین روش‌های کنترل آلودگی هوا در صنایع و شهرها

بهترین روش‌های کنترل آلودگی هوا در صنایع و شهرها

مخلوطی از گازهای مختلف مانند نیتروژن، اکسیژن، هلیم، هیدروژن، آرگون و غیره به هوا معروف است. حرکات جوی یکنواختی این گازها را حفظ می‌کند. سوزاندن زباله‌ها و سوخت‌های فسیلی، گازهای گلخانه‌ای وسایل نقلیه، ساخت و ساز و تخریب، زباله‌ها، دفن زباله‌ها و بسیاری عوامل دیگر می‌توانند یکنواختی هوا را مختل کنند. زمانی که میزان این گازها از حد مطلوب فراتر رود، هوا آلوده می‌شود و این وضعیت به عنوان آلودگی هوا شناخته می‌شود. اینجاست که بهترین روش‌های کنترل آلودگی هوا مهم می‌شوند.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانیم با توجه به آنها در مورد چگونگی کاهش آلودگی‌های هوا برنامه ریزی کنیم. سالانه میلیون‌ها نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. هوایی که ما هر روز تنفس می‌کنیم دارای آلاینده‌های سمی و خطرناک بسیاری است. همه باید نسبت به کاهش آلودگی هوا مسئول باشند. پس با تصفیه دود پاک زیست (شادتکس) همراه باشید تا در مورد راه‌های مؤثر برای راه برای کاهش آلودگی‌های هوا بحث کنیم.

بیشتر بخوانید: طرح آلودگی هوا چیست؟

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای کنترل آلودگی هوا

از وسایل حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی‌های هوا استفاده کنید. واقعیت‌ها و ارقام دروغ نمی‌گویند و واقعا نیازهای حمل و نقل ما 30 درصد از کل انتشار گاز دی اکسید کربن را تولید می‌کند. ما می‌توانیم به جای استفاده از خودروهای شخصی یا وسایل نقلیه از اتوبوس‌های عمومی استفاده کنیم. فرض کنید یک اتوبوس می‌تواند 40 مسافر را به طور هم‌زمان حمل کند. این 40 مسافر می‌توانند با استفاده از یک وسیله نقلیه عمومی، آلایندگی 40 وسیله نقلیه شخصی را کاهش دهند.

بسیاری از وسایل نقلیه عمومی با CNG (گاز طبیعی فشرده) کار می‌کنند. CNG از مقدار بسیار زیادی متان (CH4) تشکیل شده است. CH4 تمیزتر از برخی سوخت‌های دیگر می‌سوزد و انتشار خاکستر را کاهش می‌دهد. در نتیجه تعداد ذرات ریز موجود در هوا را کاهش خواهد داد.

معرفی فناوری جدید مانند E-Busses به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و در نتیجه آلودگی هوا کمک می‌کند. ازدحام ترافیک مقادیر زیادی دوده و مونوکسید کربن تولید می‌کند و بر پایین آمدن کیفیت هوا تأثیر می‌گذارد. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سطح آلودگی و همچنین ترافیک در جاده‌ها را کاهش می‌دهد.

Going Green را در نظر بگیرید

یکی از روش‌های کنترل آلودگی هوا سبز شدن معنا گرفته که به تمرین یک سبک زندگی سازگار با محیط زیست اشاره می‌کند. همچنین تصمیم گیری برای کمک به حفاظت از محیط زیست و حفظ منابع طبیعی را هم در نظر دارد. این کمپین‌ مستلزم انتخاب یک سبک زندگی پایدار و سازگار با محیط زیست است. به حداقل رساندن آلاینده‌های وارد شده به خاک، آبراه‌ها و هوا کمک می‌کند. سبز شدن چراغ آلودگی هوا و آلاینده‌های محیطی را به حداقل می‌رساند. رنگ قرمز این وضعیت می‌تواند بر ایمنی بدن ما برای مبارزه با عفونت‌ها تأثیر بگذارد و ما را در معرض عفونت‌ها و بیماری‌های شدید قرار دهد.

یکی دیگر از مزایای سبز شدن وضعیت هوا این است که سطوح آلودگی را در محیط کاهش می‌دهد. سبز شدن می‌تواند به دفتر/ خانه/ مدرسه شما کمک کند تا به مکانی سالم‌تر تبدیل شود. این امر می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر زمان کارکنان داشته باشد و منجر به درخواست کمتر مرخصی استعلاجی توسط کارمندان/ کارکنان/ دانشجویان شود.

همچنین احتمال ابتلا به مشکلات عصبی یا اضطرابی را در انسان کاهش می‌دهد. سبز شدن، یکی از چندین راه برای کاهش آلودگی‌های هوا است که به حفظ جنگل‌ها، زیستگاه‌های حیات وحش و محیط زیست کمک می‌کند. از دیگر مزایای زیست محیطی سبز می‌توان به کیفیت بهتر هوا، سلامت بیشتر و هدر رفتن کمتر منابع اشاره کرد. بازیافت و استفاده از مواد پایدار برای ساخت و ساز و زندگی روزمره، دفن زباله را به حداقل می‌رساند؛ زیرا به عنوان مثال پلاستیک غیر قابل تجزیه است.

روش‌های کنترل آلودگی هوا با ترک سیگار

سیگار کشیدن برای سلامتی شما و اطرافیانتان بسیار خطرناک است. در مسئله آلودگی هوا هم منجر به افزایش اختلالات مختلف و مرگ و میر زودرس منجر می‌شود. علاوه بر این، مشکلات پزشکی ناشی از سیگار در سنین پایین‌تر از بیماری‌های مزمن ناشی از آلودگی هوا ظاهر می‌شود.

زمان بررسی روش‌های کنترل آلودگی هوا در نظر بگیرید که کشاورزی توتون و تنباکو به مساحت بزرگ، آب، مواد شیمیایی و کارگرانی نیاز دارد. همه اینها دارایی‌های گران‌بهایی هستند که می‌توانند به طور مؤثر مورد استفاده قرار گیرند. تعطیلی واحدهای تولیدی دخانیات معادل حذف سالانه بیش از یک کرور خودرو از معابر است.

برای کاهش اثرات آلودگی هوا می‌توانیم از مناطق سیگاری استفاده کنیم. منطقه استعمال دخانیات محدوده‌ای است که فرد می‌تواند به طور قانونی در آنجا سیگار بکشد. در نتیجه اثرات دود به یک فضای کوچک محدود می‌شود و به کاهش آلودگی‌های هوا کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: منابع آلودگی هوا کدامند؟

خرید دستگاه‌های مکنده و تصفیه کننده دود

خرید دستگاه‌های مکنده و تصفیه کننده دود هم بسیار مهم است، زیرا دود ناخوشایند و آلوده می‌تواند آسیب‌های جدی به سلامت افراد و محیط زیست برساند. این دستگاه‌ها برای کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت هوای درون ساختمان‌ها و فضاهای بسته استفاده می‌شوند.

استفاده از دستگاه‌های مکنده دود در محل کار و همچنین در فضاهای عمومی مانند رستوران‌ها بسیار ضروری است. این دستگاه‌ها قادرند ذرات آلودگی، گرد و غبار، بو، ذرات مضر و موارد دیگر را به طور مؤثری جذب و حذف کنند. این کار باعث بهبود عملکرد سیستم تهویه مطبوع، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی و افزایش کیفیت هوا می‌شود.

علاوه بر این، خرید دستگاه‌های تصفیه کننده دود از نظر صرفه جویی در مصرف سوخت، طول عمر دستگاه‌های الکترونیکی و کاهش هزینه‌های تعمیرات سودمند است. این دستگاه‌ها با حذف ذرات آلودگی به سیستم‌های تهویه مطبوع و دستگاه‌های الکترونیکی کمک می‌کنند تا به طور صحیح عمل کنند و دستاوردهای بیشتری داشته باشند.

با توجه به اهمیت حفظ سلامتی، محیط زیست و روش‌های کنترل آلودگی هوا خرید دستگاه‌های مکنده دود برای اکثر صنایع بسیار ضروری است. این دستگاه‌ها علاوه بر بهبود کیفیت هوا، به سلامتی بهتر و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: برای جلوگیری از آلودگی هوا چه کنیم؟

کلام آخر

در مجموع، برخی از اقدامات پیشگیرانه وجود دارد که می‌توانیم با استفاده از برخی تصفیه کننده‌های هوای خوب، آلودگی هوا را برای سازمان‌های تجاری، خانه‌ها و مناطق عمومی کنترل یا کاهش دهیم. شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری باید راه‌حل‌های کیفیت هوا را برای برنامه‌هایی مانند هتل‌ها، دفاتر، رستوران‌ها، مدارس، فرودگاه‌ها، سایت‌های ساخت‌وساز و بسیاری از برنامه‌های کاربردی دیگر که کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای مورد نیاز است نصب کنند. این کار به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در محیط داخلی و خارجی کمک می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم خرید دستگاه تصفیه دود استنتر سری BG را هم برای صنایع بزرگ مد نظر داشته باشید.

سوالات متداول

  • راهکار ساده برای کاهش آلودگی‌ هوا و محیط زیست چیست؟

استفاده از حمل و نقل عمومی و خرید هواکش تصفیه دود ساده‌ترین راه های کاهش آلودگی هوا هستند.

  • روش های مهندسی کنترل آلودگی هوا چیست؟

این روش‌ها حفظ سلامتی و بهداشت تمامی انسان‌ها و البته سایر موجودات در محیط زیست تدوین شده‌اند. وجود این قوانین موثر اجرایی برای مدیریت پیامدها و روشهای نوین کنترل آلودگی مهم هستند.

  • برای جلوگیری از آلودگی هوا چه کنیم؟

خرید دستگاه تصفیه کننده دود و بو بهترین روش پیشنهادی کارشناسان تصفیه دود پاک زیست (شادتکس) است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *