قیمت انواع دستگاه تصفیه دود صنعتی

در حالی که آلودگی هوا به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های محیط‌زیستی جهان تبدیل شده است، استفاده و خرید دستگاه‌ تصفیه دود صنعتی بسیار حائز اهمیت است. با توجه به افزایش تولید صنایع و کاهش کیفیت هوا، نیاز به دستگاه‌هایی که به طور مؤثر ذرات معلق و غیره مواد آلوده را از هوا حذف کنند، بیشتر از پیش احساس می‌شود. خرید دستگاه‌های تصفیه دود صنعتی از تولیدکنندگان ایرانی اهمیت ویژه‌ای دارد. این امر منجر می‌شود تا علاوه بر حفظ بهداشت و سلامت کارکنان و محیط زیست، از توسعه صنعت ملی نیز حمایت شود و زیرساخت‌های فنی و فناورانه در کشور تقویت شود. با کارشناسان تصفیه دود پاک زیست (شادتکس) همراه باشید تا قیمت انواع دستگاه تصفیه دود صنعتی را بررسی کنیم.

پیشنهاد مطالعه: قیمت دستگاه تصفیه دود

خرید بهترین دستگاه تصفيه دود با ارزان ترین قیمت

اگر با این سوالات مواجه هستید که آیا باید دستگاه تصفیه هوا را ارزان تهیه کنم یا گران؟ آیا حتماً باید هزینه زیادی صرف کنم؟ باید بگوییم که تصمیم نهایی بستگی به نیاز شما دارد. دستگاه‌های تصفیه هوای گران قیمت عمر طولانی‌تری دارند و از جنس بهتری مانند آهن یا پلاستیک ساخته شده‌اند. همچنین، می‌توانند آلاینده‌های هوا را بهتر جذب کرده و محیط بزرگ‌تری را پوشش دهند.

برای تعیین هزینه مناسب خرید دستگاه تصفیه هوا برای کارگاه، کارخانه و تولیدی‌ها، به این موارد توجه کنید:

  1. برای چه مدت نیاز به تصفیه هوا دارید؟

اگر نیاز به تصفیه هوا برای مدت کوتاهی مد نظر است، نیازی به هزینه زیادی نیست. دستگاه‌های ارزان‌تر هم می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند. اما اگر به دستگاهی با عمر طولانی و توانایی حذف آلاینده‌ها و عوامل حساسیت‌زا نیاز دارید، بهتر است به گزینه‌های با کارایی بهتر فکر کنید.

  • اندازه سالن شما چقدر است؟

دستگاه‌های گران‌تر می‌توانند سالن‌های بزرگ‌تری را پوشش دهند. اما اگر سالن شما کوچک است، چرا باید بیش از حد هزینه کنید؟ اندازه سالن خود را اندازه‌گیری کرده و میزان پوشش هر دستگاه را بررسی کنید. حالا متوجه می‌شوید چه دستگاهی را انتخاب کنید که اندازه سالن شما را پوشش دهد و هزینه‌تان اضافی را به شما تحمیل نکند.

پیشنهاد مطالعه: ساخت دستگاه تصفیه دود

اجزا دستگاه استخراج دود و دستگاه تصفیه دود

برای بررسی بهتر تجهیزات صنعتی، باید نگاهی به اجزا اصلی آن هم داشته باشیم. قیمت انواع دستگاه تصفیه دود صنعتی هم بر همین مبنی تعیین می‌شود تا نیاز شما را به راحتی برطرف نماید. دستگاه تصفیه دود یک سیستم پیچیده بوده که از اجزای مختلف تشکیل شده است. اجزای اصلی این دستگاه شامل فناوری تصفیه و سیستم کنتر،T فیلترها  و مواد جاذب خواهد بود که هر کدام از آنها نقش اساسی در فرآیند تصفیه دود ایفا می‌نمایند.

  • فیلترها:

در دستگاه تصفیه دود، فیلترها برای جدا کردن ترکیبات شیمیایی و ذرات جامد از دود استفاده می‌شوند. انواع متفاوتی از فیلترها در بازار وجود دارند از جمله فیلترهای الکترواستاتیک و یا هپا.

  • مواد جاذب:

مواد جاذب هم نقش کلیدی در عملکرد فیلترها دارند. زیرا می‌توانند ترکیبات شیمیایی و ذرات جامد را جذب و به خود متصل نمایند. این جاذب‌ها از مواد شیمیایی خاصی تشکیل شده‌اند که بر اساس ترکیبات و خصوصیات آلاینده‌ها انتخاب می‌شوند.

  • فناوری تصفیه:

فرایندهای شیمیایی و فیزیکی مانند اکسیداسیون، خنثی‌سازی و ترسیب از اهمیت بالایی در فناوری تصفیه دود برخوردارند و در فرآیند تصفیه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • سیستم کنترل:

سیستم کنترل برای تنظیم عملکرد دستگاه و مانیتورینگ مراحل تصفیه دود هم بسیار اهمیت دارد. زیرا این سیستم می‌تواند بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند فشار هوا و دما، میزان آلاینده‌ها در دود، فعالیت یک دستگاه را کنترل نماید.

پیشنهاد مطالعه: ضرورت خرید دستگاه تصفیه دود هوا

نکات خرید و قیمت انواع دستگاه تصفیه دود صنعتی

خرید و قیمت دستگاه تصفیه هوا ضد دود را می‌توان با توجه به فاکتورهای زیر انجام داد:

انرژی مصرفیبرای نمونه برق شهری (تکفاز/ سه فاز)
توان مصرفیبررسی بر اساس مقدار watt
مقدار هوای خروجیبر اساس CFM
تعداد راکتوربررسی عددی اجزا
دور پروانهبر اساس RPM
فیلتراسیونبرای نمونه پیش فیلتر آلومینیومی
پلاگ فنبر اساس STM
ابعاد دستگاهبر اساس متر و سانتی‌متر

نحوه استعلام برای خرید و قیمت انواع دستگاه تصفیه دود صنعتی

اگر پس از بررسی نکات قیمت انواع دستگاه تصفیه دود صنعتی، تمایل به خرید دستگاه تصفیه دود دارید، می‌توانید به دو روش مختلف اقدام کنید. در روش اول، می‌توانید با مراجعه حضوری به دفتر تصفیه دود پاک زیست (شادتکس)، اقدام به خرید این محصول نمایید. با استفاده از این روش، از مشاوره کارشناسان فروش ما به صورت مستقیم بهره‌مند شوید و مدل‌های مختلف دستگاه‌های تصفیه دود را که نصب شده‌اند، مشاهده کنید.

در روش دوم، اگر امکان حضور حضوری در دفتر ما وجود ندارد، می‌توانید با استفاده از شماره‌های تماس موجود در وب‌سایت با ما تماس بگیرید. همکاران ما می‌توانند اطلاعات دقیق در مورد دستگاه تصفیه دود را برای شما فراهم کنند و به سوالات شما پاسخ دهند تا بتوانید این محصول را سفارش دهید.

در هر صورت، انواع مختلفی از دستگاه‌های تصفیه دود با توجه به مصرف انرژی، توان، میزان هوای خروجی، تعداد رکتور، تعداد دور پروانه و ابعاد دستگاه قابل استعلام هستند. هر یک از این عوامل بر قیمت نهایی آن‌ها تأثیر می‌گذارند. اگر تمایل به خرید یک دستگاه تصفیه دود دارید، می‌توانید با استفاده از شماره‌های تماس موجود در وب‌سایت با ما تماس بگیرید. همکاران ما می‌توانند لیست قیمت‌های این دستگاه‌ها را برای شما فراهم کنند تا بتوانید این محصول را به راحتی خریداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید دستگاه تصفیه دود رستوران

کلام آخر

دستگاه تصفیه دود برای جداسازی و حذف آلاینده‌ها، ذرات کربن، روغن و موارد دیگر در محیط ساخته شده است. این دستگاه با بهره‌گیری از فناوری‌های High-Tech، کار فیلتراسیون دود را انجام می‌دهد. این فرآیند به ‌طور کلی می‌تواند تمامی چربی‌ها، روغن، ذرات کربن و آلاینده‌های مختلف را از دود جدا کرده و اقدام به تهویه هوا نماید.

به زبان ساده‌تر، اجزا و نازل‌هایی در این دستگاه طوری نصب شده‌اند که قادرند چربی‌ها و ذرات جدا شده از دود را جدا کرده و تصفیه نمایند. برای استعلام قیمت انواع دستگاه تصفیه دود صنعتی با کارشناسان تصفیه دود پاک زیست (شادتکس) در تماس باشید.