هدف از خرید سیستم تصفیه دود چیست؟

ممکن است برخی از کاربردهای واضح برای حذف دود از محیط را مد نظر داشته باشید و به آنها فکر کنید. به عنوان مثال، نصب دستگاه حذف دود در یک رستوران یا سالن ورزشی، حتی اگر دارای تهویه مناسب باشد، زمانی منطقی است که بخواهید فضایی عالی ارائه دهید. اما کاربردهای مهم دیگری نیز برای این نوع دستگاه وجود دارد. در اصل باید کارایی کل سیستم تصفیه دود را بشناسید.

در هر جایی که دود وجود داشته باشد، محیطی ایجاد می‌شود که بسیاری از مردم را ناراحت می‌کند و می‌تواند بر سلامت بسیاری از افراد تأثیر بگذارد. پس از بین بردن دود شوخی نیست. اگر هوا بیش از حد مملو از دود باشد، نه تنها بر تجارت شما تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند برای سلامتی خودتان و دیگران هم مضر باشد.

با کارشناسان تصفیه دود پاک زیست (شادتکس) همراه باشید تا کاربردهای مورد انتظار یک دود سوز را بررسی کنیم.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با روشهای تصفیه دود

سیستم تصفیه دود، سموم آتش سوزی جنگل را از بین می‌برد

حداقل کاربرد مورد انتظار برای خرید دستگاه دود سوز، مبارزه با استنشاق دود ناشی از آتش سوزی جنگل‌ها است. سال گذشته، آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث سوختن بیش از 8.5 میلیون هکتار از زمین‌های ایالات متحده شد که بر کیفیت هوای میلیون‌ها انسان تأثیر گذاشت.

آتش‌سوزی گسترده جنگل‌ها در کالیفرنیا بر کیفیت هوای کل کالیفرنیا و همچنین چندین ایالت مجاور و حتی بخش‌هایی از کانادا تأثیر گذاشت. زندگی در این مناطق افراد را در معرض خطر برخی از اثرات قرار گرفتن در معرض دود طولانی مدت قرار می‌دهد. دود ناشی از آتش سوزی جنگل‌ها حاوی سموم مضر است.

در واقع، دود حاصل از سوخت چوب کاج می‌تواند باعث جهش سلول‌های خاصی شود که نشان‌دهنده توسعه سرطان است. قرار گرفتن در معرض دود آتش سوزی جنگل نیز می‌تواند باعث بیماری ریوی شود. حتی قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت نیز می‌تواند باعث آبریزش چشم‌ها و سفت شدن سینه شود. نبض شما می‌تواند تند شود و استنشاق دود می‌تواند منجر به خس‌خس سینه یا شروع حمله آسم شود. دود ناشی از آتش‌سوزی جنگل‌ها که در هوا معلق است می‌تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. به همین دلیل استفاده از سیستم تصفیه دود خانگی و صنعتی بسیار مهم است.

کودکان، افراد باردار، افراد مسن و کسانی که مشکلات قلبی و ریوی دارند می‌توانند به طور عمده تحت تأثیر قرار گیرند. حتی زمانی که هوا شفاف به نظر می‌رسد، ذرات ریز در هوا باقی می‌مانند که در هنگام تنفس می‌تواند منجر به برونشیت شود.

پیشنهاد مطالعه: دلایل خرید دستگاه تصفیه دود سیگار

پس در این مورد چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

همه ما تصاویری از دود معلق در هوا را پس از آتش‌سوزی جنگل‌های سال گذشته دیده‌ایم. این دود حتی از فضا نیز قابل مشاهده است. ما مطمئناً نمی‌خواهیم برای مدت طولانی در این دود نفس بکشیم. اقداماتی وجود دارد که می‌توانیم برای کنترل جریان هوا در خانه‌ها و فضاهای داخلی خود در هنگام وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها انجام دهیم.

با این حال، بهترین راه برای تأثیرگذاری زیادی بر کیفیت کلی هوای داخلی خرید دستگاه تصفیه دود است. حتی ممکن است یک تصفیه کننده هوا را برای کمک به حساسیت‌های هوا و سایر مسائل بهداشتی در نظر بگیرید. اما یک حذف کننده دود گامی عالی برای از بین بردن ذرات دود است تا بتوانید راحت‌تر نفس بکشید.

سیستم تصفیه دود، سموم را از محل کار جوشکاری حذف می‌کند

دودهای تولید شده هنگام جوشکاری فقط ناخوشایند نیستند. آنها می‌توانند کاملاً سمی باشند. الزامات تهویه در هر فضایی که در آن جوشکاری می‌کنید به این معنی است که تهویه طبیعی فقط با شرایط زیر قابل قبول است:

  • 10000 فوت مربع فضا برای هر جوشکار
  • ارتفاع سقف حداقل 16 فوت
  • جوشکاری در فضای محدود انجام نمی‌شود
  • هیچ پارتیشن، جداکننده یا نیمه دیواری برای جلوگیری از جریان هوا وجود ندارد

دستیابی به این الزامات بدون سیستم تصفیه دود می‌تواند دشوار باشد. فقط نیاز به متراژ مربع به تنهایی به این معنی است که به احتمال زیاد نمی‌توانید فقط به تهویه طبیعی برای از بین بردن دودهای سمی جوشکاری تکیه کنید.

پس آنچه شما نیاز دارید یک دستگاه تصفیه دود لحیم کاری، جوشکاری و ذوب است تا تمام این دودهای مضر را به داخل بکشد و یک فضای کاری امن فراهم کند. وقتی برای هر کارگر بیش از 10000 فوت مربع فضا ندارید، دستگاه تصفیه دود ما می‌توانند به ایمنی و سلامت کارگران شما کمک کنند.

سیستم تصفیه دود، سموم را از سالن‌های سیگار حذف می‌کند

هر جایی که شخصی در آن سیگار روشن می‌کند، به یک دستگاه حذف کننده دود نیاز دارد. حتی در یک سالن سیگار که می‌خواهید عطر سیگار خود را حس کنید و طعم آن را بچشید، برای حفظ امنیت مشتریان و کارمندان به یک دستگاه حذف کننده دود نیاز دارید. کافی است فقط یک دود سوز داشته باشید، زیرا ایمنی خوبی را فراهم می‌کند. در واقع محیطی عالی برای سالن سیگار مهمانان شما ایجاد خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین تصفیه کننده هوا برای دود

تصور کنید که یک سالن سیگار پر از دود بیش از حد باشد، یا هوا به دلیل دودی که در صورت عدم تهویه مناسب و استفاده از دستگاه حذف کننده دود باقی می‌ماند، بوی کهنگی می‌دهد. یک دود سوز می‌تواند فضا را با مقدار مناسبی از آن بوی دود در هوا پاک کند، بدون اینکه بوی دود بیش از حد تند شود.

کلام آخر

خرید دستگاه تصفیه دود یک راه عالی برای حذف دود از هوا و حذف دود در هر فضای داخلی است. خواه در خانه، محل کار شما، یا کسب و کار مانند یک مغازه سیگار فروشی، خواربار فروشی، رستوران یا فروشگاه خرده فروشی.

حالا که می‌دانید چگونه یک سیستم تصفیه دود می‌تواند بر کیفیت کلی هوای شما تأثیر بگذارد، با کارشناسان ما در تماس باشید تا برای خرید این دستگاه دست به کار شوید. چه برای ایجاد فضایی عالی، یک فضای کاری امن، یا دور ماندن در برابر دود آتش‌سوزی جنگل، کارشناسان تصفیه دود پاک زیست (شادتکس) اطلاعات بیشتری در این زمینه به شما ارائه می‌کنند.